Nahajate se tukaj

Kako lahko še davčno potrjujem račune, če nimam elektronske blagajne?

Z 2.1.2016 boste lahko račune, ki so poravnani z gotovino, izstavljali na tri načine:

- preko elektronske naprave
- preko vezane knjige računov ali
- preko aplikacije "Mini blagajna" na spletni strani FURS

V kolikor ste se odločili za uporabo vezane knjige računov (VKR), naj vas spomnimo, da bo to dovoljeno samo do konca leta 2017. V tem času sicer lahko izstavljate račune preko VKR, vendar pa je potrebno v roku 10 dni od izdaje računa iz VKR, vsak račun posamično dodatno davčno potrditi na spletni strani FURS, preko aplikacije Mini blagajna. 

Če ste se torej odločili, da boste v prehodnem obdobju (2.1.2016-31.12.2017) uporabljali VKR, si morate zagotoviti / biti pozorni:

  • potrjeno vezano knjigo računov  (pred prvo izstavitvijo računa iz VKR, morate serijsko številko VKR prijaviti na eDavke - to lahko uredimo pri nas)
  • namensko digitalno potrdilo za namene davčnega potrjevanja izstavljenih računov (po predhodnem naročilu za potrdilo lahko zaprosite preko nas), ki si ga namestite na vaš računalnik
  • interni akt - vzorci so objavljeni na FURS, lahko pa vam po naročilu to izdelamo pri nas
  • pred prvo izdajo računa v letu 2016, morate na FURS preko aplikacije Mini blagajna posredovati podatke o poslovnem prostoru (na prvi strani aplikacije je pregledna tabela z opomniki, kaj je potrebno še urediti in nastaviti, prav tako je na isti strani dostopno gradivo za delo z aplikacijo)
  • poskrbeti, da je v prostoru na vidnem mestu izobešeno obvestilo o obvezni izstavitvi računa in kupcu, da zadrži račun (obvestilo lahko kupite v DZS)
  • po izstavitvi računa iz VKR, le-tega v roku 10-ih dni od izdaje poročati na FURS preko aplikacije "Mini blagajna", potrdilo z EOR kodami pa shraniti poleg izstavljenih računov iz VKR

Priporočam, da čim prej uredite zgornje točke, da prazniki ne bodo tako stresni.

Glede na to, da je v decembru že mogoče testirati samo delovanje davčnega potrjevanja računov, priporočam, da na aplikaciji "Mini blagajna" potestirate potrjevanje računov iz VKR. FURS poslanih podatkov ne bo hranil, tako da se pogumno lotite spoznavanja s sistemom.

Enaka zgodba je v primeru, ko se odločite, da boste račune izstavljali neposredno iz "Mini blagajne". Opcija pride v poštev pri tistih, ki imate le nekaj računov na leto, saj je aplikacija nekoliko počasnejša. Še vedno si morate zagotoviti potrjeno vezano knjigo računov (za primere, ko zaradi določenih razlogov ne bi mogli dostopati do aplikacije), namensko digitalno potrdilo in interni akt, prav tako pa boste morali poslati podatke o poslovnem prostoru in izobesiti obvestilo o obvezni izstavitvi računa. Vsak račun, ki ga boste pripravili neposredno v aplikaciji, priporočamo, da ga takoj natisnete, saj FURS hrani podatke izdanega računa samo določen čas.

Upam, da smo "pregnali meglo" in vas opogumili k spremembam.

Srečno!