Vodenje evidence o izrabi delovnega časa od 20.novembra 2023
Kot smo vas že konec aprila 2023 obvestili, so od 20.novembra 2023 v evidenci o izrabi delovnega časa dodani nekateri obvezni podatki. Evidenco je moral namreč delodajalec že sedaj voditi v skladu z 12.členom Zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV).
Delodajalec bo moral v evidenco o izrabi delovnega časa vpisovati še:
- čas prihoda delavca na delo in odhoda z njega,
- izrabo odmora in njegov obseg med delovnim časom,
- opravljene ure v drugih posebnih pogojih dela, ki izhajajo iz razporeditve delovnega časa (zlasti opravljene ure nočnega, nedeljskega, izmenskega in prazničnega dela ter dela v deljenem delovnem času in druge oblike razporeditve delovnega časa, določene z zakonom ali kolektivno pogodbo),
- opravljene ure v neenakomerno razporejenem delovnem času ali v začasno prerazporejenem delovnem času in
- tekoči seštevek ur v tednu, mesecu oziroma letu, iz katerega je razvidno referenčno obdobje, ki se upošteva za neenakomerno razporeditev in za začasno prerazporeditev polnega delovnega časa
Največji novosti sta predvsem evidentiranje izrabe odmora med delovnim časom in vodenje evidence o izrabi delovnega časa za vse osebe, ki na kakršnikoli pravni podlagi opravljajo delo pri delodajalcu. ZEPDSV namreč ne določa delavcev, za katere vodenje evidence ne bi bilo potrebno.
Na kakšen način delodajalec vodi evidenco ni predpisano. Evidenco o izrabi delovnega časa bo moral elektronsko voditi le delodajalec, če mu bo pravnomočno izrečena globa po 217.a/1/5 in 8–15 Zakona o delovnih razmerjih* (ZDR-1) ali 23/1–5 ZEPDSV ali če bo tako predlagal sindikat pri delodajalcu, svet delavcev oziroma delavski zaupnik, delodajalec pa se bo s tem strinjal.
Evidenca o izrabi delovnega časa torej ni namenjena zgolj potrebi obračuna plač, kot je pogosto razširjeno mnenje med delodajalci, temveč je zelo pomembna z vidika pravilnega zagotavljanja delovnopravnih pravic s področja delovnega časa, odmorov in počitkov.
ekipa Vencelj
Nazaj na obvestila